وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
نخستین شهید جاوید الاثر آذربایجان شرقی در وادی شهدای گمنام همدان شناسایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: پیکر شهید ' علی فرج پور جقه ' در وادی شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی همدان شناسایی شد.

قاسم صمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهید که به عنوان کمک آر.پی.جی زن در عملیات خیبر حضور داشت، 20 اسفند ماه سال 62 در جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نایل و جاوید الاثر شد.

وی گفت: پیکر مطهر این شهید توسط گروه تفحص و کمیته جستجوی مفقودان در سال 92 کشف و در آذر ماه همان سال با درخواست مردم ولایت مدار استان همدان بویژه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی این شهر به عنوان شهید گمنام در کنار دیگر همرزمش دفن شد.

صمدیان با بیان اینکه فرج پور هنگام شهادت 29 سال سن داشت، افزود: هویت شهید فرج پور پس از 31 سال گمنامی از طریق آزمایش ' دی.ان.ا ' (DNA) احراز هویت و شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این شهید دارای سه فرزند پسر است، گفت: خانواده شهید فرج پور جقه به همراه مسوولان این اداره کل و دوستان و همرزمان شهید در قالب دو دستگاه اتوبوس برای زیارت مزار شناسایی شده به همدان اعزام شدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه 456 شهید جاوید الاثر در این استان وجود دارد، اظهار کرد: بر روی 145 خانواده شهید گمنام استان آزمایش DNA انجام شده است.

صمدیان ادامه داد: در آذربایجان شرقی 10 هزار و 27 شهید، پنج هزار و 47 مادر شهید، دو هزار و هفت همسر شهید، دو هزار و 470 پدر شهید، دو هزار و 255 فرزند پسر و دو هزار و 259 فرزند دختر شهید وجود دارد.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: